niedziela, 25 października 2009

Komercjalizacja Kościoła poznańskiego

Jak donosi onet.pl, w dniu dzisiejszym po Mszach świętych, w parafii Podwyższenia Krzyża Świętego w Poznaniu będą rozdawane alkotestery "Soplica" ufundowane przez producenta wódki "Soplica", firmę CEDC Polska sp. z o.o. Mamy nadzieję, że wierni zapamiętają nazwę sponsorowanej gorzały i będą ją częściej zauważać na półkach sklepowych.

Z niecierpliwością czekamy na kolejne akcje sponsorowane - może za miesiąc producent plastrów antynikotynowych zasponsoruje darmowe próbki dla parafian? A po świętach księża chodzący po kolędzie będą rozdawać saszetki z szamponem antyłupieżowym, kremem przeciwzmarszczkowym albo proponować podpisanie umowy na tańszy internet?

Ciekaw jestem, jaka jest dokładność pomiaru tego niewielkiego urządzenia i po ilu dmuchnięciach powietrzem z dużą zawartością alkoholu (większość szczęśliwych obdarowanych zapewne po powrocie z sumy otworzy barek w celu wypróbowania nowego gadżetu) czujnik zostanie rozkalibrowany na tyle, że będzie każdorazowo wprowadzał użytkownika w błąd. Ale któż z kapłanów o tym pomyśli, wszak fizyka i chemia była tak dawno, w liceum...