piątek, 21 września 2012

z redakcyjnej poczty - postępowy jezuita

Witam Państwa,

chciałbym się podzielić z Państwem pewną refleksją. Otóż wiedziony chęcią zakupu materiałów nutowych oraz śpiewnika (ostatnimi czasy zacząłem intensywniej rozwijać swój talent muzyczny w kierunku muzyki kościelnej) zajrzałem na stronę www.kmt.pl Księgarni Mateusza. Zakupu dokonałem, ale traf chciał (śpiewniki i inne tego typu materiały zostały niefortunnie umieszczone w dziale Multimedia), że z ciekawości zerknąłem na ogólny katalog pozycji tegoż działu. Jakie było moje zdziwienie, gdy na pierwszych miejscach ujrzałem wydawnictwa płytowe Słońce twego sekretu i Snajper uwodziciel (!). Pomijając fakt, że księgarnia ta ma związek z serwisem www.mateusz.pl, która to strona ma w logo napisane "chrześcijański serwis www", uwagę moją zwrócił autor obydwu wydawnictw - O. FABIAN BŁASZKIEWICZ SJ. Po zgłębieniu szczegółów obu płyt, czytamy m.in:

Słońce twojego sekretu (http://kmt.pl/pozycja.asp?ksid=33972):
Autor bestsellerowych audiobooków i książek zwraca się tylko do dorosłych kobiet w przekazie, który każdej z nich pomoże być wyjątkową.
W eseju i nagraniu dowiadujemy się, jak zbudować trwałą i zdrową relację, jak zdobywać mężczyznę i jak pozwolić mu dojrzeć, jak utrzymać zainteresowanie mężczyzny przez wiele lat.
Autor mówi także o wyjątkowości kobiet i o emocjonalnych źródłach urody.

Małgorzata Kożuchowska: [...]  Zapnijcie pasy, bo to będzie niezła jazda... .

 Snajper uwodziciel: (http://kmt.pl/pozycja.asp?ksid=33971)
 [...]Jak być alfa-mężczyzną, jak ją uwieść i spowodować, by chciała być z Tobą już zawsze.[...]

Natomiast o ojcu Fabianie czytamy:

[...] mówca motywacyjny (?), szkoleniowiec (??), doradza w biznesie (???) i życiu osobistym[...]
[..] Od kilkunastu lat pracuje z kobietami - nad ich poczuciem własnej wartości, budowaniem zdrowych relacji, uzdrawianiem wspomnień (???), wychodzeniem z nałogów, rozwijaniem talentów i kariery zawodowej  [...].

Przy okazji, za Wikipedią czytamy, że jedną z cech Jezuitów jest [...]stałe edukowanie własnych członków – tak aby posiadali oni możliwie jak najlepsze wykształcenie, nie ograniczające się tylko do wykształcenia czysto religijnego; aby byli zdolni dobrze rozumieć aktualnie panującego "ducha współczesności"[...]
Rozumiem, że w wypadku tych wydawnictw płytowych chodzi właśnie o tego "ducha współczesności".

Może ojciec Fabian, jako "mówca motywacyjny", mógłby przemówić do własnego rozsądku i zająć się tym, czym Jezuici powinni się zajmować, a przy okazji nie kompromitować siebie, swojego Zgromadzenia i Kościoła...

Kończąc, chciałem powiedzieć, że od niedawna czytuję Kronikę za namową mojego znajomego i jestem pełen podziwu dla Państwa zapału, jak i pełen przerażenia, co to się w tej naszej Odnowionej Litrugii (i nie tylko) dzieje.

Pozdrawiam, życząc dalszej owocnej działalności,
W.N. 
(imię i nazwisko oraz adres - znane redakcji)